Search

-

Content

Monday, November 26, 2012

Kehilangan

Harini, kami telah kehilangan...
Nenek aku sedih, menangis lesu.
Termenung jauh, tidak berteman lagi selepas ini.
Tak de lagi suaranya, tak de lagi lepak-lepak bersamanya.
Aku, memang terasa juga kehilangannya.
Tapi apakandaya, sudah takdirnya untuk pergi buat selama-lamanya pada subuh tadi.
Sedihnya aku..tapi nenek aku lagi sedih tak terkata, begitu jugak Mama..
Walau macama mana sekalipun, dia teap diingatan kami sekeluarga.

Atan...kami sayang kamu.
Kucing nenek aku daaaaaa...
Sunyilah nenek aku lepas ni.
Saper nak temankan nenek aku lepak2 baring lepas solat?
Atan dah tak de.
Takde lagi suara Atan bila aku sampai umah nenek aku tiap-tiap pagi.
Takde lagi Atan bising-bising bila nampak aku.
Aku dah tak jerit panggil Atan balik bila nampak dia nak pergi jalan-jalan.
Atan, dah lebih lapan tahun ko dok ngan kami.
Atan la yg rajin temankan baby aku masa dalam pantang lapan tahun lepas.
Atan pandai bawak diri...sedihnya aku tak terkata.
Atan...adakah pengganti yang sama macma ko lepas ni?
Akan aku carikkan kucing kampung untuk nenek aku, sebagai pengganti ko.
Nenek, jangan nangis ya...

Jahat sungguh anjing yang membaham Atan....apa dosa Atan?

2 comments:

Husni Nazra AB says:
at: February 12, 2014 at 4:08 PM said...

nama kucing tu sama nama ngan kucing saya berusia 4 bulan yang jugak sudah pergi meninggalkan saya sebab demam dan cirit birit... walau 4 bulan jer dia bersama saya...saya sudah cukup sedih, kalau 8 tahun??ehm...

Husni Nazra AB says:
at: February 12, 2014 at 4:10 PM said...

nama kucing tu sama nama ngan kucing saya berusia 4 bulan yang jugak sudah pergi meninggalkan saya sebab demam dan cirit birit... walau 4 bulan jer dia bersama saya...saya sudah cukup sedih, kalau 8 tahun??ehm

Followers

About Me

My Photo
Seorang hamba Allah SWT yang masih mencari ilmu selagi hayat dikandung badan, masih menuntut amal sebelum jasad dikandung tanah.

My Blog List